Jak dbać o ranę po nacięciu krocza?

Blizna po epizjotomii.

BLIZNA PO EPIZJOTOMII

📍Jeśli po porodzie w Twoim ciele został ślad w postaci blizny po epizjotomii lub pęknięciu krocza, powinnaś zadbać o jej ruchomość i elastyczność.

Tkanka regeneruje się ok 6 tygodni, praktycznie przez okres połogu. Nie oznacza to jednak, ze dopiero po tym czasie należy rozpocząć pracę nad blizną.

✔️Kilka wskazówek:

♦️Od porodu powinnaś rozpocząć wietrzenie rany. Przez dostęp powietrza usprawnisz proces gojenia i zapobiegniesz pojawieniu się infekcji.

♦️Używaj bawełnianej bielizny z siatki, a w domu spędzaj czas bez bielizny, jedynie leżąc na podkładzie, np. karmiąc.

♦️Pamiętaj o higienie, po każdym oddaniu moczu i stolca podmyj ranę, jak i po karmieniu. Jako że w pierwszych tygodniach, podczas karmienia wskutek działania oksytocyny (podczas ssania sutka) zwiększy się obkurczanie macicy.

♦️Przez połóg unikaj kąpieli, używaj prysznica.
Podcieraj krocze jednorazowym ręcznikiem.

♦️Masuj okolice krocza kostka lodu, jeśli czujesz ból i nabrzmienie.

♦️Nie używaj pompowanych kółek do siedzenia, gdyż wywierają zbyt duży nacisk na osłabione tkanki. Zamiast tego możesz użyć zwiniętych ręczników, które podłóż pod guzy kulszowe.

Zaciekawił Cię post? Rozwinąć temat blizn? 🧐

Więcej informacji na najbliższych warsztatach „Fizjoterapia w połogu”. Zapisz się!

Serdecznie zapraszam!

 

 

Powiązane wpisy

09. grudnia 2019

Bolesne współżycie po porodzie

“Drugi” pierwszy raz.

Czytaj całość
Bolesne współżycie po porodzie

28. maja 2019

Ćwiczenia hipopresyjne w uroginekologii

W ostanim czasie miałam przyjemność uczestniczenia w kursie UK Hypopressives w Londynie. Od dłuższego czasu pragnęłam poznać tajniki te metody i wdrożyć…

Czytaj całość
Ćwiczenia hipopresyjne w uroginekologii

12. września 2017

Powrót do aktywności fizycznej po porodzie.

Obecnie w mediach nakręcana jest moda na błyskawiczny powrót do dawnej sylwetki po porodzie.  Młode matki często wpadają w tę…

Czytaj całość
Powrót do aktywności fizycznej po porodzie.
Zasób 1